Jak skutecznie wyróżnić swoją markę na tle konkurencji?

Wiele osób, które prowadzą firmy produkujące własne towary, zastanawiają się, w jaki sposób najlepiej wypromować swoje artykuły. W końcu Klienci, którzy jeszcze nie znają Waszej marki, muszą w jakiś sposób zwrócić na nią uwagę! Reklamy nie zawsze przynoszą pożądany skutek, co więcej, wiele osób rezygnuje z telewizji, radia słucha tylko w aucie lub w pracy, a na urządzeniach zainstalowane ma specjalne programy, które blokują reklamy. W jaki sposób trafić więc do Klienta i wybić się na tle konkurencji tak, aby w sklepie sięgnął po właśnie Wasz produkt? Najlepszym rozwiązaniem będzie postawienie na wyjątkowe i rzucające się w oczy opakowanie!


Opakowanie jako element promocyjny

Jako klienci sami dobrze wiemy, że często chodząc pomiędzy półkami w sklepie nasz wzrok przykuwa wcześniej nieznana marka – odpowiada za to najczęściej charakterystyczne, wyróżniające się na tle innych opakowanie. Oczywiście, konkurencja stara działać tak samo i również stworzyć wyjątkowe produkty, które zwrócą uwagę konsumentów, dlatego tak ważne jest, aby do tej kwestii podejść poważnie i dogłębnie zastanowić się nad tym, w jaki sposób wyglądać ma nasz produkt. Trudno jest wybrać i stworzyć idealny kartonik czy etykietę, nie wiedząc co planuje konkurencja, jednak świetnym pomysłem będzie zdecydowanie się na uniwersalne i sprawdzające się trendy.


Pokaż swoją markę w dobrym świetle - na tle konkurencji!

Jednym z najważniejszych trendów jest minimalizm – jest to więc bezpieczny kierunek, na którym warto skupić się podczas projektowania opakowania. Przykładem, który pokazuje sukces takiego rozwiązania może być firma Apple czy też inne produkty z serii urządzeń takich jak tablety czy smartfony – elegancki i minimalistyczny design kartoników oraz etykiet pokazuje, że jest to produkt wysokiej klasy.

Innym wartym rozważenia wariantem jest postawienie na ekologię. Przyjrzyjcie się konkurencji – z pewnością część marek wprowadziła warianty, które łatwo poddają się recyklingowi. Konsumenci coraz częściej dbają o środowisko, warto więc pójść w tym kierunku.

Innym ciekawym wariantem opakowania może być np. zmiana szaty graficznej w zależności od pory roku lub sezonu, a także możliwość pozwolenia klientom na personalizację - marką, która to wprowadziła jest np. Coca-Cola, która produkuje etykiety z imionami, co z znacznie wyróżnia się na tle konkurencji!

W Spanton stworzymy dla Ciebie idealne opakowania, które wyróżnią Twoją markę - sprawdź nas już dziś!