Jak opakowanie buduje wizerunek firmy?

Opakowanie – poznaj wszystkie możliwości!

Jakie funkcje posiada opakowanie? W pierwszej kolejności wskazujemy, że służy do ochrony zawartego w nim produktu. Gdy jednak przyglądamy się pudełku dokładniej nabieramy przeświadczenia, że jego zadaniem jest coś jeszcze, a mianowicie reklama. Świadomi producenci doskonale zdają sobie sprawę z tego, że jest to świetna przestrzeń, którą można wykorzystać do działań promocyjnych. A tu krótka droga ku budowaniu wizerunku firmy.

Co możesz przekazać za pomocą opakowania?

Dobrze przemyślany projekt opakowania to taki, który obejmuje zarówno skuteczną ochronę produktu przed uszkodzeniem, jak i atrakcyjny wygląd. Solidne pudełko wykonane z wytrzymałych tworzyw z pewnością zrobi wrażenie na niejednym konsumencie. Ale jeszcze więcej zyskasz, jeśli na pozyskanej w ten sposób przestrzeni znajdziesz miejsce na oryginalność. Nietypowe opakowania nie dość, że przykuwają uwagę, to na dodatek pozostają w pamięci klienta.

Zależy Ci na dobrym pierwszym wrażeniu? Postaw na kolory. Chcesz, aby marka była postrzegana w duchu eko? Zrezygnuj z ozdób na rzecz opakowania, które następnie można przeznaczyć do recyklingu (i koniecznie poinformuj o tym poprzez napis bądź grafikę). Twoim celem jest puszczenie oka do klienta? Stwórz zabawną sytuację z pomocą chwytliwego hasła reklamowego lub śmiesznego tekstu.

Zbuduj wizerunek marki na opakowaniu

Ten z pozoru nieistotny element, który zwykle trafia do kosza tuż po rozpakowaniu produktu, może stać się nieocenionym wsparciem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Nie pozwól, aby tak duży potencjał został zmarnowany i następnym razem postaw na oryginalne opakowanie!