Wróć

JAK WYKONAĆ PUDEŁKA NA WŁASNY PRODUKT?

O sukcesie rynkowym danego towaru decyduje wiele różnych czynników, takich jak cena, dostępność lub strategia marketingowa. Bardzo często jednak decyzję o zakupie klienci podejmują na podstawie atrakcyjnego opakowania. Jeżeli pudełko wyróżnia się na tle konkurencji ze sklepowego regału i zwraca uwagę potencjalnego klienta, rośnie szansa, że to właśnie ten produkt zostanie zakupiony. Jak więc stworzyć opakowanie, które pomoże w osiągnięciu sukcesu? Zazwyczaj proces ten przebiega w kilku etapach.

Pierwszym z nich będzie określenie materiałów, z jakich pudełko zostanie wykonane. Jednym z najpopularniejszych obecnie trendów jest podkreślanie ekologiczności marki poprzez stosowanie materiałów biodegradowalnych. Są one przyjazne dla środowiska i mogą zostać poddane recyklingowi. Jedną z funkcji pudełka jest ochrona produktu, dlatego należy zdecydować się na surowiec o odpowiednich parametrach.

Kolejnym etapem będzie zaprojektowanie kształtu oraz określenie wymiarów. Pod uwagę należy wziąć tutaj przede wszystkim produkt – musi on swobodnie mieścić się wewnątrz pudełka. Konieczne będzie również określenie, czy zawartość wymaga dodatkowego zabezpieczenia. Przykładem mogą być stabilizujące przekładki, które zapobiegać będą przesuwaniu się produktu i obijaniu o wewnętrzne ścianki opakowania.

Kluczowym etapem produkcji pudełka jest jego projekt graficzny. To właśnie dzięki niemu nasz produkt będzie miał szansę zainteresować klienta. Dobór odpowiedniej kolorystyki, ilość umieszczonych na opakowaniu grafik oraz dodatkowych informacji na temat produktu - każdy z tych czynników jest niezwykle ważny i może wpływać na późniejszą sprzedaż. Stworzenie odpowiedniego projektu graficznego pudełka, które będzie wyróżniać się na półce i zaintryguje klienta jest sprawdzonym sposobem na sukces w sprzedaży.