Wróć

Jak opakowanie buduje wizerunek firmy?

Zmysł wzroku odpowiedzialny jest za ok. 80 procent informacji, które docierają do mózgu. Doskonale wiedzą to nie tylko okuliści, ale także specjaliści od marketingu. Nie będzie też przesadą jeśli powiemy, że kupujemy oczami. Atrakcyjnie wyglądający produkt wzbudza większe zainteresowanie niż taki, który pozbawiony jest tej przyjemnej dla wzroku otoczki. Opakowanie to jednak coś więcej niż tylko "przykuwacz" uwagi. To także sprytne i bardzo praktyczne narzędzie do budowania wizerunku firmy.

Opakowanie – poznaj wszystkie możliwości!

Jakie funkcje posiada opakowanie? W pierwszej kolejności wskazujemy, że służy do ochrony zawartego w nim produktu. Gdy jednak przyglądamy się pudełku dokładniej nabieramy przeświadczenia, że jego zadaniem jest coś jeszcze, a mianowicie reklama. Świadomi producenci doskonale zdają sobie sprawę z tego, że jest to świetna przestrzeń, którą można wykorzystać do działań promocyjnych. A tu krótka droga ku budowaniu wizerunku firmy.

Co możesz przekazać za pomocą opakowania?

Dobrze przemyślany projekt opakowania to taki, który obejmuje zarówno skuteczną ochronę produktu przed uszkodzeniem, jak i atrakcyjny wygląd. Solidne pudełko wykonane z wytrzymałych tworzyw z pewnością zrobi wrażenie na niejednym konsumencie. Ale jeszcze więcej zyskasz, jeśli na pozyskanej w ten sposób przestrzeni znajdziesz miejsce na oryginalność. Nietypowe opakowania nie dość, że przykuwają uwagę, to na dodatek pozostają w pamięci klienta.

Zależy Ci na dobrym pierwszym wrażeniu? Postaw na kolory. Chcesz, aby marka była postrzegana w duchu eko? Zrezygnuj z ozdób na rzecz opakowania, które następnie można przeznaczyć do recyklingu (i koniecznie poinformuj o tym poprzez napis bądź grafikę). Twoim celem jest puszczenie oka do klienta? Stwórz zabawną sytuację z pomocą chwytliwego hasła reklamowego lub śmiesznego tekstu.

Zbuduj wizerunek marki na opakowaniu

Ten z pozoru nieistotny element, który zwykle trafia do kosza tuż po rozpakowaniu produktu, może stać się nieocenionym wsparciem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Nie pozwól, aby tak duży potencjał został zmarnowany i następnym razem postaw na oryginalne opakowanie!