Wróć

Czy opakowanie decyduje o sukcesie?

Wiele osób może zastanawiać się, czy warto inwestować w odpowiednie i przykuwające wzrok opakowanie. W końcu nie decyduje ono o jakości produktu oraz nie ma wpływu na jego użytkowanie - niezależnie, czy sprzedajemy kawę, artykuły do biura czy może nawozy i akcesoria do roślin doniczkowych. Jednak, Klienci mają tendencję do wybierania produktów poprzez zwracanie uwagi na to, jak prezentuje się ono na półce. Wszyscy znamy powiedzenie “nie ocenia się książki po okładce”, jednak dobrze wiemy, że wielokrotnie to właśnie wizualna strona decyduje o wyborze danego artykułu.

Jak stworzyć opakowanie, które pozwoli na sukces?

Najważniejsze jest zadbać o to, aby produkt prezentował się zgodnie z jego przeznaczeniem lub tym, jakie wartości przekazuje produkująca go firma. Aby móc liczyć na sukces trzeba więc nie tylko dopasować jego zewnętrzną warstwę do aktualnie obowiązujących trendów, ale również do danego towaru. Jeśli naszym produktem jest, na przykład, kawa ziarnista z polskiej palarni, nie warto decydować się na krzykliwe, foliowe opakowania – o wiele lepiej sprawdzi się takie z szarego lub beżowego papieru, które kojarzyć będzie się z naturalnym i lokalnym wytwórstwem, a nie z dużą firmą masowo produkującą kawę.

Znajomość grupy docelowej = sukces

Nie jest to jedyny aspekt, jeśli chodzi o dobór odpowiedniego rozwiązania. Warto mieć na uwadze to, do kogo kierujemy nasz produkt. Jeśli sprzedajemy ekologiczne środki czystości lub część dochodu ze sprzedaży przekazujemy na cele związane z ochroną środowiska warto zadbać o opakowanie z papieru lub tworzywa pochodzącego z recyklingu. Możliwe jest również zamieszczenie niewielkiej informacji na opakowaniu o tym, że nadaje się ono do recyklingu – z pewnością również zachęci to Klientów!

Oczywiście, przykład z produktami eko ilustruje jedynie pewną zależność - w tej sytuacji polega ona na tym, że jeśli nasz produkt kierujemy do Klientów, którzy dbają o środowisko, warto zadbać o to, by jego opakowanie również było choć w części biodegradowalne - wówczas pisany jest nam sukces!

Oczywiście to tylko przykłady - aby produkt i opakowanie odniosło sukces, konieczny jest również wybór odpowiedniej firmy – takiej jak Spanton - która zna obecne trendy i rynek, i która pomoże wybrać idealne rozwiązanie dla Waszego artykułu!